<$BlogRSDUrl$>

From outside one will always triumphantly impress theories upon the world and then fall straight into the ditch one has dug, but only from inside will one keep oneself and the world quiet and true. /FK (Contact: TBONotebooks at fastmail.fm. The Blue Octavo Notebooks welcomes mail, although we cannot guarantee a response. Your email may be posted in part on The Blue Octavo Notebooks unless otherwise requested.) Please enjoy the notebook entries, and thanks for reading.

Tuesday, April 06, 2004

MEMRI has an interesting report entitled Anti-American and Antisemitic Cartoons in Leading Egyptian Government Weekly Al-Ahram: 1998-2004. The report notes that “Al-Ahram newspapers [1] are controlled by the Egyptian government and edited by the government-appointed Ibrahim Nafi', who also serves as chairman of the Arab Journalists Association.” I’ve addressed some of Nafi’s asinine rhetoric elsewhere on the blog, and I was interested to learn that:

Following a MEMRI dispatch from an October 10, 2000 issue of Al-Ahram based on a centuries-old blood libel, according to which Jews used the blood of a priest in Damascus to make Passover matzoh, the French Ligue Internationale Contre le Racisme et L'antisémitisme (LICRA) filed a complaint against Nafi' for incitement to racial hatred. He was subpoenaed to appear before a French court, but was excused for alleged medical conditions.

Charming fellow. Charming publication. Charming govermnent for our country to be giving billions of dollars to over the years. And this is the sort of sub-cretinous, propaganda garbage we get in return. Divestment anyone? I didn’t think so.

And memo to the folks who’ve emailed to tell me that I should read Edward Said: Please note that Al-Ahram—home of the Passover Matzoh blood libel, 9/11 conspiracy theories, bigoted articles and cartoons about Jews, and various other vile subject matters— is the same sterling publication to which Edward Said, for years, submitted essays and op-ed pieces. Indeed, how much more enlightened, humanitarian, progressive, and liberal can one get than to submit articles to a government-controlled media outlet with an ongoing history of vilifying Jews? Pardon me if I’m not impressed. And is it not remarkable that some of the same folks who would disdain reading a regular contributor to, say, a (pro-Zionist, eek!) publication like Commentary or The New Republic have no problem reading and espousing Edward Said, himself a regular and willing contributor to a dictatorial government-controlled publication with a record of bigotry and intellectual filth? I don’t suppose there’s the slightest bit of hypocrisy there, of course.

Anyway, I’ve previously pointed out some of Al-Ahram’s Israel/Nazi cartoon comparisons, and here’s the latest. Nice of Star of David battle fatigues. You’ll also be shocked, shocked, to learn that Al-Ahram published articles claiming that Jews were behind the 9/11 attacks.

Incidentally, today’s “War is Peace” winner is courtesy of, you guessed it, Al-Ahram: ” For Egypt, the October 1973 War was clearly a tactic to activate the political process and push Israel into a peaceful resolution.” Riiiiiiight: Launching a military assault against Israel on the holiest day of the Jewish calendar was a tactic geared towards a peaceful resolution. Clearly. My, such noble intentions. You’ll also note this charming Orwellianism: “This was clearly reflected in Egyptian reservations to… [Barak’s] permission to allow Sharon to visit the Dome of the Rock, which in turn sparked the Intifada on 28 September 2000. Of course, Sharon didn’t visit the Dome of the Rock; he visited the Temple Mount, and he didn’t visit or enter the Dome of the Rock. But since when were facts important to Al-Ahram?

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com